Airlie Beach - Reisverslag uit Moranbah, Australië van Brechje Bont - WaarBenJij.nu Airlie Beach - Reisverslag uit Moranbah, Australië van Brechje Bont - WaarBenJij.nu

Airlie Beach

Door: Brechje

Blijf op de hoogte en volg Brechje

27 Maart 2015 | Australië, Moranbah

Ik wou dit eigenlijk al eerder doen, maar 2 weken later krijgen jullie het verhaal over mijn trip naar Airlie Beach.. :)

Vrijdag 13 april ben ik met mijn hostfamilie naar Airlie Beach gegaan, het was een rit van (maar) 3 uur. In de auto was het wat gestress, omdat de kids moe werden, honger kregen, dorst hadden, niet meer wouden zitten, zich verveelde blabla. Maar eenmaal in Airlie Beach aangekomen kon ik niet dicht genoeg bij het raam zitten om naar buiten te kijken. Wat een drukte, wat een mooi strand en wat een sfeer.

Het appartement waar we in zaten was gigantisch; 3 slaapkamer, 2 badkamers, waarvan in 1 badkamer een gigantisch bad in zat, en een uitzicht op de zee met de zeilboten en jachten.

Vrijdagavond bleven we in ons appartement en zijn we op tijd naar bed gegaan om de volgende dag vroeg op te staan (wat hun altijd doen) en Airlie Beach te gaan verkennen.
We zijn naar de Lagoon gegaan, een 'zwembad' aan het zand dat er niet uitzag als een zwembad en in de middag zijn we naar het strand gegaan.
's avonds zijn we gaan uiteten bij een Mexicaans restaurant.

Zaterdag zijn we naar Dingo Beach gereden, een rustig dorpje met maar 1 pub en that's it, maar wel een heel mooi strand. Daar hebben de kids lekker gezwommen en daarna zijn we terug gegaan naar het appartement, omdat de familie weer terug ging naar Moranbah. Omdat hun het appartement hadden gehuurd voor 3 nachten en zelf maar 2 nachten konden blijven, mochten ik en een ander au pair meisje 1 nacht in het appartement slapen.
Toen de familie weg ging, kwam Arti (ander au pair meisje) en hebben we wat boodschapjes gedaan, onze boot voor de volgende dag geboekt en een rustig avondje gehad.

De maandagochtend moesten we om half 7 opstaan om ons klaar te maken voor de boottocht, waar wij te laat aankwamen en dus met een andere boot mee moesten om op onze boot terecht te komen.. Typisch..
De dag was geweldig, heb de Whitsundays gezien, wat super mooi was. Ben gaan snorkelen bij de Great berrier Reef, wat ook een hele ervaring was. Dat de wereld onderwater zo mooi kon zijn wist ik niet. Na de boottocht zijn we naar onze hostel gegaan, dat wel heel wat anders was dan het appartement, want je moest je kamer delen met 6 andere mensen, maar het was prima te doen, die avond zijn we wat gaan drinken in de pubs.
De volgende ochtend moesten we om 10 uur uitchecken en zijn we naar een waterval gereden, waar geen water was.. Maar alsnog was het super mooi. Daar hebben we eventjes gezeten en daarna zijn we door gereden naar Mackay, om een andere au pair op te halen van het vliegveld en zijn we met z'n 3e doorgereden naar Moranbah.

Dat was mijn weekend in Airlie Beach, ik heb genoten, gelachen en super mooie dingen gezien.

Kus,

Brechje

• 27 Maart 2015 - 09:25

Buurvrouw. :

Jouw Buurvrouw is heel jaloers op jou haha

Verslag uit: Australië, Moranbah

Eerste weken down under..

15 februari was het zover, ik ging in me eentje een lange reis tegemoet naar Australië. Papa, mama, Amber Esther en Raf gingen mee naar Schiphol om mij weg te brengen, eenmaal bij de douane was het even heel zwaar.. Afscheid nemen van de meest dierbare mensen in mijn leven. Toen ging er wel even door me heen 'wat ga ik doen, wat doe ik mezelf aan, waarom doe ik dit?' Eenmaal door de douane ging het wat beter, ik begon de positieve kanten te zien.

Me reis begon al goed, op Schiphol werd ik omgeroepen, omdat ze me kofferlabels kwijt waren.. Gelukkig was alles op tijd opgelost en ging ik me eerste vlucht tegemoet, naar Dubai.
Eenmaal in Dubai aangekomen wist ik niet wat ik zag. Dat vliegveld is gigantisch. Een groot waterval, winkels die teveel 'bling' hebben en wat een drukte.. ik hoefde er gelukkig maar 2 uurtjes te wachten.
Me tweede vlucht naar Brisbane was 13,5 uur lang en in Brisbane moest ik ook nog is 5 uur wachten op me binnenlandse vlucht naar Moranbah. die wachttijd leek maar niet te eindigen..

Eenmaal in Moranbah zag ik het zonnetje, alle mensen waren super vriendelijk en ik ontmoette me host-familie. De kids kwamen aan met een bosbloemen en wouden me helpen met koffers, wat ze natuurlijk niet lukte omdat ik te veel moest meenemen..

De eerste twee weken zijn nu voorbij en het is snel gegaan, ik ben veel met de kids bezig, maar ook met de omgeving. Moranbah is een, in Australische begrip, klein dorpje. Maar er is toch veel te zien en beleven.
Er zijn hier meerdere au pairs, dus in de weekenden is er ook genoeg te doen met z'n alle.

Eergisteren ben ik naar Mackay geweest, een stad 2 uur hier vandaan. We zijn daar gaan shoppen en ze hebben me het strand laten zien.
Dat water was helder blauw en warm, dus niet voor als je wilt afkoelen.
Maar wat is dit een prachtig land! :)