Eerste weken Down Under - Reisverslag uit Moranbah, Australië van Brechje Bont - WaarBenJij.nu Eerste weken Down Under - Reisverslag uit Moranbah, Australië van Brechje Bont - WaarBenJij.nu

Eerste weken Down Under

Door: Brechje

Blijf op de hoogte en volg Brechje

02 Maart 2015 | Australië, Moranbah

15 februari was het zover, ik ging in me eentje een lange reis tegemoet naar Australië. Papa, mama, Amber Esther en Raf gingen mee naar Schiphol om mij weg te brengen, eenmaal bij de douane was het even heel zwaar.. Afscheid nemen van de meest dierbare mensen in mijn leven. Toen ging er wel even door me heen 'wat ga ik doen, wat doe ik mezelf aan, waarom doe ik dit?' Eenmaal door de douane ging het wat beter, ik begon de positieve kanten te zien.

Me reis begon al goed, op Schiphol werd ik omgeroepen, omdat ze me kofferlabels kwijt waren.. Gelukkig was alles op tijd opgelost en ging ik me eerste vlucht tegemoet, naar Dubai.
Eenmaal in Dubai aangekomen wist ik niet wat ik zag. Dat vliegveld is gigantisch. Een groot waterval, winkels die teveel 'bling' hebben en wat een drukte.. ik hoefde er gelukkig maar 2 uurtjes te wachten.
Me tweede vlucht naar Brisbane was 13,5 uur lang en in Brisbane moest ik ook nog is 5 uur wachten op me binnenlandse vlucht naar Moranbah. die wachttijd leek maar niet te eindigen..

Eenmaal in Moranbah zag ik het zonnetje, alle mensen waren super vriendelijk en ik ontmoette me host-familie. De kids kwamen aan met een bosbloemen en wouden me helpen met koffers, wat ze natuurlijk niet lukte omdat ik te veel moest meenemen..

De eerste twee weken zijn nu voorbij en het is snel gegaan, ik ben veel met de kids bezig, maar ook met de omgeving. Moranbah is een, in Australische begrip, klein dorpje. Maar er is toch veel te zien en beleven.
Er zijn hier meerdere au pairs, dus in de weekenden is er ook genoeg te doen met z'n alle.

Eergisteren ben ik naar Mackay geweest, een stad 2 uur hier vandaan. We zijn daar gaan shoppen en ze hebben me het strand laten zien.
Dat water was helder blauw en warm, dus niet voor als je wilt afkoelen.
Maar wat is dit een prachtig land! :)

  • 02 Maart 2015 - 07:35

    Hanneke:


    Hoi lieve Brechje,
    Wat leuk om je eerste verhaal te mogen lezen!
    Fijn dat je het goed naar je zin hebt!
    We spreken elkaar regelmatig , toch vind ik het ook heel leuk om te lezen!
    Nog veel fun daar!
    Verheug me op je volgende verhaal!
    Deze week begint ' the real life"

  • 02 Maart 2015 - 07:35

    Hanneke:


    Hoi lieve Brechje,
    Wat leuk om je eerste verhaal te mogen lezen!
    Fijn dat je het goed naar je zin hebt!
    We spreken elkaar regelmatig , toch vind ik het ook heel leuk om te lezen!
    Nog veel fun daar!
    Verheug me op je volgende verhaal!
    Deze week begint ' the real life"

  • 02 Maart 2015 - 08:32

    Heidi:

    wat leuk om je verhaal te lezen. Wat een cadeautje dat je de kans krijgt deze ervaring op te doen. Geniet er met volle teugen van. Heel veel plezier daar.

    Groetjes Heidi

  • 02 Maart 2015 - 09:07

    Ellen:

    ha brechtje. wat leuk om te lezen hoe het daar met je gaat. Geniet er optimaal van, want voor je het weet is het voorbij. al zal deze herinnering altijd blijven. schrijf je snel weer?

  • 02 Maart 2015 - 23:12

    Janny:

    Hey Brechje, leuk om je eerste verslag te lezen. Fijn dat de eerste 2 weken al zo snel voorbij gegaan zijn. Nog een hele fijne tijd! Tot het volgende verhaal. Geniet ervan!

  • 03 Maart 2015 - 08:50

    Sophie:

    Ha lieve Brech!

    Yeeeej, een blog van jou.. Leuk!
    Ik had al gappt dat ik hoopte dat je zoiets ging doen, ben blij dat je het gedaan hebt, want ik leef heel hard met je mee vanaf hier! (in de positieve zin dan he, het lijkt me gewoon zo'n vet land!). Heel veel plezier
    ENJOY!!!!

    Ik lees mee!

    Dikke zoen,
    Sophie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Moranbah

Eerste weken down under..

15 februari was het zover, ik ging in me eentje een lange reis tegemoet naar Australië. Papa, mama, Amber Esther en Raf gingen mee naar Schiphol om mij weg te brengen, eenmaal bij de douane was het even heel zwaar.. Afscheid nemen van de meest dierbare mensen in mijn leven. Toen ging er wel even door me heen 'wat ga ik doen, wat doe ik mezelf aan, waarom doe ik dit?' Eenmaal door de douane ging het wat beter, ik begon de positieve kanten te zien.

Me reis begon al goed, op Schiphol werd ik omgeroepen, omdat ze me kofferlabels kwijt waren.. Gelukkig was alles op tijd opgelost en ging ik me eerste vlucht tegemoet, naar Dubai.
Eenmaal in Dubai aangekomen wist ik niet wat ik zag. Dat vliegveld is gigantisch. Een groot waterval, winkels die teveel 'bling' hebben en wat een drukte.. ik hoefde er gelukkig maar 2 uurtjes te wachten.
Me tweede vlucht naar Brisbane was 13,5 uur lang en in Brisbane moest ik ook nog is 5 uur wachten op me binnenlandse vlucht naar Moranbah. die wachttijd leek maar niet te eindigen..

Eenmaal in Moranbah zag ik het zonnetje, alle mensen waren super vriendelijk en ik ontmoette me host-familie. De kids kwamen aan met een bosbloemen en wouden me helpen met koffers, wat ze natuurlijk niet lukte omdat ik te veel moest meenemen..

De eerste twee weken zijn nu voorbij en het is snel gegaan, ik ben veel met de kids bezig, maar ook met de omgeving. Moranbah is een, in Australische begrip, klein dorpje. Maar er is toch veel te zien en beleven.
Er zijn hier meerdere au pairs, dus in de weekenden is er ook genoeg te doen met z'n alle.

Eergisteren ben ik naar Mackay geweest, een stad 2 uur hier vandaan. We zijn daar gaan shoppen en ze hebben me het strand laten zien.
Dat water was helder blauw en warm, dus niet voor als je wilt afkoelen.
Maar wat is dit een prachtig land! :)

Recente Reisverslagen:

27 Maart 2015

Airlie Beach

02 Maart 2015

Eerste weken Down Under
Brechje

Actief sinds 02 Maart 2015
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 1802

Voorgaande reizen:

15 Februari 2015 - 15 Juli 2015

Eerste weken down under..

Landen bezocht: